Forum Counter Strike 1.6 Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[HLDS] Dodawanie w własnych map

 
Odpowiedz do tematu    Forum Counter Strike 1.6 Strona Główna » ~Trick!| Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[HLDS] Dodawanie w własnych map
Autor Wiadomość
Grande
~Lord~



Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post [HLDS] Dodawanie w własnych map
Dodawanie map do serwera

Ten test powinien pomoc wam w rozwiazaniu problemu z nowymi mapami na serwerze, ktore sie nie sciagaja...
przyklad dla mapy de_biochem

1. Download
Zasysamy mapke jaką chcemy mieć na serwerze z netu.
Najlepiej jesli mamy ją z www w postaci pliku .zip, .rar, ewentualnie moze byc to mappack
Jesli mamy mappack w postaci pliku .exe, to najczesciej jest to instalka.
Musimy ja najpierw 'zainstalowac' aby dobrac sie do prawdziwych plikow,
starczy ze np na dysku c:\ stworzymy katalog mappak i tam rozkaujemy/zainstaluuemy nasz plik .exe
W ten sposob unikniemy wkopoiwania plikow na serwer albo do gry, i bedziemy wiedzieli dokladnie ktore pliki
bedziemy wrzucac.

W efekcji rozpakowania/instalki powinnismy dostac strukture katalogow, moze byc w ktalaogu cstrike.
Przewaznie mamy katalogi:
gfx/env -> tla nieba
maps -> pliki .bsp oraz .res , mapka, oraz lista zasobow potrzebnych do odpalenia mapy

models -> pliki .mdl (modele, np kurczak, ciezarowka, butelki:D)
overviews -> .txt, .tga, .bmp - pliki potrzebne do wizerunku mapy z gory
sound -> pliki .wav (dzwieki)
sprites -> pliki .spr (najczesciej jakies loga, znaki na mapie itp)
pliki .wad - czyli testury na sciany
plik .txt - przewaznie plik readme o mapie, czy packu.

Moze tez powstac katalog podbot/wpdefault/nazwa_mapy.pxp , .pwf , .pvi (najwazniejszy jest .pwf)
Te pliki sa waypointami do podbota, przewaznie werzji 2.5 ale mozna je przetransferowac do
addons/podbot/wpdefault jesli mamy podbot'a mm (znanego takze pod nazwa 2.6)

I tutaj notka, nie wszystkie katalogi i pliki moga powstac - bardzo czesto mapy nie maja plikow overview
albo uzywaja standardowych plikow .wad, przez co sa mniejsze.
Gorzej jak nam brakuje plikow wymaganych a nie bylo ich w zipie - wted szukamy na necie.
Czasem zdarzaja sie mapy ktore wiekszosc danych maja w pliku .bsp (ale wtedy maja dosc duzy rozmiar)


2. Upload na serwer
Wrzucamy pliki z zachowaniem struktury katalogow na serwer.
Bardzo czesto natkniemy sie na moment ze juz jakies pliki istnieja.
Dlatego najlepiej jesli zrobimy najpierw liste plikow jakie moga byc podmienionei dzies je zachowac w
bezpiecznym miejscu (ot, w razie czego).

Bardzo czesto jednak pliki nadpisywanie niczym sie nie roznia od tych ktorymi nadpisujemy.
Jednak jesli pliki szczegolnie .bsp, .wad czy .mdl sie roznia trzeba sie zastanowic
Czy na pewno mamy dobra wersje mapy (czasem sa jakies bety itp)
Bo jesli np nowy .plik (sczegolnie .wad) jest mnijeszy to moze sie zdarzyc ze stare mapy nie beda dzialac!

Przewaznie pliki .wav i .spr oraz tekstowe mozna spokojnie nadpisywac.

3. Wstepny rozruch
Jesli mapka jest dobrze przygotowana to po wrzucie plikow na serwer i zmianie zmianie mapy powinna sie
automatycznie sciagac, powinno to dzialac w najprostrzej wersji jesli istneiej juz plik .res
Ale czasem to nie dziala dlatego podejmujemy ponizsze kroki aby usyskac żądany efekt.

4. Plik .res
Pliki .res zawieraja liste zasobow potrzebnych do prawidlowego odpalenia mapki przez serwer jak i klienta.
Jest to w rzeczywistosci plik tekstowy, mozna go edytowac notepadem albo stworzyc od zera inym edytorem tekstu.
Jednak po co sie meczyc- do tworzeniaplikow .res stosujemy program resgen, ktory za nas odwali kawal roboty.

Podstawowa koemnda i slownik angielskiego podaja nam inforacje jak uzywac aplikacji (z konsoli)
resgen --help

(tlumaczenie)
Kod:

RESGen version 2.0 BETA 2, Copyright (C) 2000-2003 Jeroen Bogers
RESGen comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details
use the command line switch '-w'. This is free software,
and you are welcome to redistribute it under certain
conditions; see the 'gpl.txt' file for details.

Parametry:
-h wyswietla help (po angielsku)
-c wyswietal liste autorow
-w pokazuje roszerzony ekran z prawami autorskimi
-v uruchamia tzw silent mode czyli bardzo malo wynikow na ekranie sie bedzie pojawiac
-s nie wyswietla linii statusu
-i nie wyswietla aktualnego folderu podczas poszukiwania plikow z mapami
-j nie wyswietla listy znalezionych zasobow podczas przetwarzania mapy
-d [folder] przetwarzaj caly floder (z mapami)
-r [folder] tak jak -d, ale schodzi do podkatalogow (np przy generowaniu plikow .res dla wsztkich map wszstkich modow)
-f [nazwa] przetwazaj mape o naziwe 'nazwa'
[map] tak samo jak -f
-x [nazwa] nie przetwarzaj mapy o nazwie 'nazwa', uzyteczne przy parametrach -d i -r
-o nadpisz istniejace pliki .res
-a [rfafile] dodaj zawartosc pliku .rfa o plku .res (przy dodawaniu np dzwiekow multikill)
-l nie przetwarzaj nazw plikow na male litery (teoretycznie wazne na linuksie szczegolnie przy uzyciu sv_dowloadurl, ale aktualnie naprawione)
-e [modpath] sprawdz sciezke 'modpath' w poszukiwaniu zasobow
-p nie szukaj zasobow w plikach .pak (z czasow cs 1.5)
-t ignoruj linki symboliczne podczas szukania zasobow (linux only)

Przyklad:
resgen -f boot_camp -d . -r ../mappack -e hlds_l/cstrike


Przed uruchomenien pliku resgen z mapami najlepij jesli zrobicie sobie gdzies kopie plikow .res
(np w podkatalogu maps/bak)

Najlepiej program resgen umiescic w katalogu cstrike i uruchamiamy z komendy linii polecen
resgen -t -d maps -o -e
Wtedy przemieli wszstkie mapki i stworzy dla kazdej plik .res,
Uwaga ten proces moze byc czasochlonny!

Dlatego lepiej dla jednej mapy wpisac
resgen -t -f nazwa_mapy -o -e

dla naszej mapki de_biochem komenda wiec bedzie wygladac tak:
resgen -t -f maps/de_biochem -o -e

Wtedy pojawi sie na ekranie cos w rodzaju onizszego tekstu
Kod:

Added "maps/de_biochem.bsp" to map list


Creating .res file for maps/de_biochem.bsp [1/1]:
halflife.wad
decals.wad
gfx/env/dashdesert256_up.tga
gfx/env/dashdesert256_dn.tga
gfx/env/dashdesert256_lf.tga
gfx/env/dashdesert256_rt.tga
gfx/env/dashdesert256_ft.tga
gfx/env/dashdesert256_bk.tga
models/tnt.mdl
maps/de_biochem.txt


Done creating res file(s)! 1 file(s) were generated.


W efekcie powinien powstac plik maps/de_biochem.res o ponizszej zawartosci
Kod:

// de_biochem.res - created with RESGen v2.0 BETA 2.
// RESGen is made by Jeroen "ShadowLord" Bogers.
// For more info go to [link widoczny dla zalogowanych]
// or E-mail me at resgen_(at)_hltools.com.

// .res entries (10):
halflife.wad
decals.wad
gfx/env/dashdesert256_up.tga
gfx/env/dashdesert256_dn.tga
gfx/env/dashdesert256_lf.tga
gfx/env/dashdesert256_rt.tga
gfx/env/dashdesert256_ft.tga
gfx/env/dashdesert256_bk.tga
models/tnt.mdl
maps/de_biochem.txt


Jesli mamy dzwieki w katalogu sound/misc/ multikill, hedshot i chcemy aby byly sciagane przez graczy
na przylad:
Kod:

sound/misc/headshot.wav
sound/misc/holyshit.wav



oraz widok mapy z gory:
Kod:

overviews/de_biochem.txt
overviews/de_biochem.bmp



to mozemy do tego pliku je dodac recznie, uzyskujac w efekcie koncowym taki plik:
Kod:

// de_biochem.res - created with RESGen v2.0 BETA 2.
// RESGen is made by Jeroen "ShadowLord" Bogers.
// For more info go to [link widoczny dla zalogowanych]
// or E-mail me at resgen_(at)_hltools.com.

// .res entries (10):
halflife.wad
decals.wad
gfx/env/dashdesert256_up.tga
gfx/env/dashdesert256_dn.tga
gfx/env/dashdesert256_lf.tga
gfx/env/dashdesert256_rt.tga
gfx/env/dashdesert256_ft.tga
gfx/env/dashdesert256_bk.tga
models/tnt.mdl
maps/de_biochem.txt

sound/misc/headshot.wav
sound/misc/holyshit.wav

overviews/de_biochem.txt
overviews/de_biochem.bmp



Uwaga, nie nalezy dodawac za duzo dzwiekow bo moze sie nie zaladowac mapka - serwer sie wylozy
sczegolnie jest to zauwazalne przy mapach typu de_aztec, de_oimec i inncyh, gdzie jest duzo ekstra modeli
testur, efektow itp, i wtedy limit 512 obiektow jest przekraczany i serwer sie wyklada
wtedy trzeba recznie usunac nadmiarowa ilosc wpisow do pilku .res i sprobowac zaladowac mapke jescze raz.

NIE NALEZY dodawac plikow .wav typu multikill i headshod, jesli uzywamy pluginow do AMX Mod czy AMX Mod X,
ktore robia to za nas, np sank sounds, czy psycho sounds i temu podobne.
W rzeczwistosci odradzam stosowanie tych pluginow.


5. Aktywacja downlodu
Dodajemy komendy do serwera aby mozna bylo zassac pliki, np do server.cfg
Kod:

sv_allowdownload 1
sv_send_resources 1


gracze u siebie musza miec ponizsze uztawnienie (przewaznie maja)
Kod:

cl_allwdownload 1



6. Test koncowy

Zmiana mapki na wlasnie dodana nowa mapke i powinno dzialac.

7. Extra
Masowe dodawanie plikow .wav do zassania

Dodajemy liste plikow do pliku lista.rfa
na przyklad
Kod:

sound/misc/dominating.wav
sound/misc/firstblood.wav
sound/misc/headshot.wav
sound/misc/holyshit.wav
sound/misc/holyshit_q3.wav
sound/misc/humiliation.wav


odpalamy resgen z dodatkowym parametrem -a lista.rfa

resgen -t -d maps -o -e -a lista.rfa

od tego moemntu wszelkie pliki .res powinny miec dodatkowo nasze dzwieki dodane
(wiecej w tutorialu o dodawaniu dziwkow do serwera)

8. Bledy i problemy
- Wiem, ze poprzednie wersje resgen'a mialy blad i wogole nie dodawly plikow overview,
trza dorwac nowsza wersje resgen'a,
albo obejsc problem - mozna overview dodac reczne,
nie mowiac o tym ze najpierw trzeba dostac/zrobiC pliki overview,
ale i tak z tego trybu pewnie korzysta maks 5% graczy
ito tylko wtedy gdy widok mapki nie jest zablokowany.

- Jesli gracz ma plik u siebie w innej wersi niz na serwerze, moze nie sciagnac pliku i zostac rozlaczonym
jedyna rada - gracz musi usunac pliki ktore stwarzaja problem, i podlaczyc sie jescze raz
wtedy powinen zassac pliki na nowo

- Gracze ma inny efekt koncowy niz jest u innych graczy
dotyczy to przewaznie plikow .wav, chodzi o to ze jesli gracz ma plik .wav u siebie, to g nie bedzie zasysac
dlatego jak podmieniacie pliki headshot.wav na swoej, musicie zmienic tez nazwy tego pliku np na
headshot_.wav oraz podmienic te nazwe w uzytych skryptach na serwerze.
ale nie radze uzywac dla wiecj niz 10 dzwiekow.


9. sv_downloadurl
Opcja ta jest dostepna od jakiegos czasu w serwerach na platformie Steam.

Jesli mamy dostep do serwera www mozemy przyspieszyc sciaganie plikow z serwera
normalnie tansfer wynosi jakies 3k/s, z wykorzystaniem sv_downloadurl przewaznie idzie to 10x szybciej.
A na lanie... no coz, pliki zasysane sa przewaznie w kilka sekund - jest to fantastyczne na lanparty.

Funkcja sv_downloadurl ozancza, ze musimy usostepnic pliki na www tak ja sa one w katalogu cstrike
(oczywiscie zabezpieczajac pliki wazne przed niepowolanym dostepem, np katalog addons, plik server.cfg)
przy uzyciu np plikow .htaccess (czy innych sposobow)


Powiedzmy ze mamy taka oto sciezke lokalna (moze to by np symbolic link (symlink))
/var/www/html/sciezka/do/hlds_l/cstrike
ktora jest dostepna z zewnatrz poprzez url
[link widoczny dla zalogowanych](...)/cstrike

katalogi musza miec mozliwosc execute for everyone (a doklandiej dla serwera www) a pliki read (dla serwera www)

(zaawansowani moga dac ustawienie directory w konfiguracji apache)

Powinismy miec mozliwosc swobodnego pobierania plikow, np
[link widoczny dla zalogowanych](...)chem.bsp

Listing zawartsci katalogow nie jest wymagany.


W takim ustawieniu dodajemy do server.cfg
sv_downloadurl "http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/cstrike"

Jesli mamy serwer Condition-Zero mozemy zrobic tez katalog obok o nazwie
[link widoczny dla zalogowanych](...)_l/czero
z uzyciem sv_downloadurl "http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/czero"



Mozna takze uzyc jakiegos ogolnie dostepnego innego serwera www, ktory wiemy, ze udostenia
pliki jakich takze i my uzywamy (oczywiscie jesli serwr istneiej, ponizsza linia jest wymyslona)
sv_downloadurl "http://hosting.serwerow.com.pl/common/cstrike"


Czesto mozna do hostowania zawartosci kilku publicznych serwerow gry uzywac 1 hosta www z roznymi sciezkami
(dla kazdego mod'a gry inny, np cstrike, dod, czero).
Oczywiscie nie musisz uzywac na koncu dokladnie nazwy cstrike, moze byc jakakolwiek ale poprawna (no ale to utrudnia zycie)
Np mozna miec dostep [link widoczny dla zalogowanych](...)chem.bsp



Istnieja tez dodatki w php ktore daja mozliwosc uzywania kilku hostow do ropowszechniania zawartosci
serwera na kilka maszyn (mirroring albo rozposzenie).
Szczegolnie czesto uzywane na zachodzie, niemcy np maja 3 hosty
jedenna strone klanowa, drugi na ftp i pliki www, a trzeci np na bnc i takze na pliki [link widoczny dla zalogowanych]

Przykladem jest dlurl_mirror, ktorego jestem autorem:D (stare ale dziala)
Mozna w nim ustawic nawet liste gdzie jakie pliki sa - np na hoscie A sa tylko pliki .bsp a na hoscie B
tylko dzwieki...

Ale to juz jest dla profesjonalistow ktorzy czytaja manuale:D





;D
---

edit mode:
w tym miejscu pluginy typu psycho sounds
i sank sounds sprawdzaja sie, bo podmieniaja pliki za nas (forsuja poprawne pliki)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:25, 03 Lis 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Counter Strike 1.6 Strona Główna » ~Trick!| Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin